Головним завданням національної школи є не тільки надання якісної освіти, але й формування високоморальної особистості, яка застосовує на практиці християнську мораль, патріотизм до Батьківщини. Виховний процес є дуже складним і вимагає від нас триєдиного підходу, де відбувається співпраця школи, батьків, громадськості. Враховуючи те, що не кожен учень може здобути найвищий рівень знань, головним завданням школи в цьому випадку є "звернення" до духовності кожного ромадянина України, який у будь який час міг би стати на захист Краю-Батьківщини, допомагав соєму ближньому, будучи активним членом громадянського суспільства.
Качанівська ЗОШ є опорною із громадянського виховання.
В основних нормативно-правових актах із громадянського виховання міститься, що домінантною основою розвитку українського суспільства є виховання «свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємовідносин, формування у молодого покоління потреби та уміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури». На основі цих актів щорічно формується виховний план Качанівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Складові змісту громадянського виховання: патріотизм і національна самосвідомість, культура міжетнічних стосунків, політична та правова культури, моральна свідомість, трудова активність зумовлюють ефективність виконання завдань навчально-виховного процесу. Діяльність навчального закладу спрямована на формування такої особистості, у якій синтезуються всі якості громадянина.
Важливе місце у цьому процесі посідає освітня складова, у вигляді громадянської освіти, яка доповнюється й розширюється вихованням у дусі громадянськості. Громадянознавчі аспекти знаходять своє висвітлення під час вивчення предметів, що належать до державного компонента: української мови і літератури, історії і географії України, правознавства, музики, образотворчого мистецтва, курсу «Я і Україна» в початковій школі.
Громадянське виховання учнів здійснюється цілеспрямовано і системно. Організація позакласної та позашкільної виховної роботи сприяє не тільки збагаченню учнів знаннями й уміннями, а й залученню школярів до безпосередньої діяльності, яка розвиває громадянина.
Таким чином формується модель відкритого громадянського суспільства, запроваджуючи широкі можливості соціальної практики учнів (зокрема, через учнівське самоврядування).
Проводяться постійно в школі і викликають найглибші патріотичні почуття, сприяють соціальзації: День збройних сил України, посвята 5 у ВУР, День української мови та писемності,IMAGE2$ День ветерана, День Перемоги, ІПГ «Знай свої права», «Як бути толерантним?», заходи до дня порозуміння із хворими на ВІЛ-СНІД, екскурсії до м. Острога, м.Луцька, м.Рівне, відвідини Тернопільського драмтеатру, День пам’яті героїв Крут, заходи до Дня пам’яті трагедії на Чорнобильській АЕС, заходи до Дня захисника України, конкурси плакатів «Я – проти насилля», «Єднаймося ж, брати мої», святкування Дня Перемоги, вечори відпочинку в національному стилі, благодійні ярмарки, заходи до Дня пам’яті героїв Крут, Дня пам’яті жертв голодомору, Дня ЗСУ, заходи із нагоди 200-річчя Т.Г. Шевченка, патріотичний флеш-моб, брифінг «Сучасні аспекти родинного виховання», виховні години «СНІД – трагедія нашого часу», зустріч із дільничним інспектором, загальношкільна лінійка до Дня Соборності України, щотижня проходять години політінформування тощо.
Отож школа працює за чіткою системою, яка сприяє вихованню активного громадянина-патріота, соціально-активної особистості.