Субота
19.07.2025
23:55
Категорії розділу
Мої файли [20]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Качанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Підволочиського р-ну
Головна » Файли » Мої файли

Каспрій М.П. - учитель початкових класів Качанівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
05.03.2016, 12:13

6. Українська мова (диференційовані завдання  і конспекти уроків)

Тема “Рід іменників. Однина і множина іменників”:

Дивна сніжинка _ впала мені на долоню. _

Синенька фіалочка _ стояла за вікном. _

Звуко-буквений аналіз виділених слів.

Таким чином, диференційований підхід при навчанні молодших школярів реалізувався через систему завдань різного характеру та рівня складності. Наступним етапом експерименту стало визначення впливу використовуваних диференційованих вправ для формування мовних та мовленнєвих знань, умінь і навичок третьокласників та їх порівняння з відповідними знаннями та вміннями учнів контрольного класу.

Показую приклад дослідження результативності використання диференційованого підходу на уроках рідної мови.

При вивченні розділу “Звуки і букви”:

- уміння встановити звуко-буквені співвідношення у словах та їх граматичних формах;

- уміння позначати на письмі м’якість приголосних звуків, що знаходяться в словах у різних позиціях;

- уміння ділити слова на склади і переносити їх частини з рядка в рядок;

- уміння визначати в словах наголошений звук і вимовляти їх з правильним наголосом;

- уміння розміщувати слова в алфавітному порядку і користуватися орфографічним словником.

 При вивченні розділу “Будова слова”:

уміння морфемного конструювання;

уміння пояснювати лексичне значення слів з похідною основою, правильно вимовляти і записувати;

уміння правильно визначати закінчення та значущі частини основи, розуміти і пояснювати їх функції.

При вивченні розділу “Текст”:

уміння відрізняти текст від групи речень, не пов’язаних між собою за змістом;

уміння встановлювати логічний зв’язок між частинами тесту;

уміння ділити текст на логічно завершені частини - абзаци;

уміння складати план тексту і відтворювати текст за планом;

уміння знаходити в тексті його складові частини - зачин, основну частину і кінцівку;

уміння визначати тему зв’язного висловлювання і добирати заголовок;

уміння визначати в тексті найважливіші для вираження думки слова і виділяти їх інтонаційно;

уміння розрізняти типи мовлення (розповідь, опис, міркування);

уміння складати текст різних типів відповідно до мети висловлювання за поданим взірцем, за початком і самостійно;

При вивченні розділу “Частини мови”:

- уміння розрізняти частини мови, правильно вживати їх у мовленні;

- уміння аналізувати кожну частину мови за вивченими ознаками.

Реалізуючи індивідуальний та диференційований підхід у навчанні, вчитель повинен бачити динаміку зростання учня і враховувати її; наочно уявляти можливості диференційованої роботи з різними групами школярів; надавати учням можливість обрати певне завдання визначеного рівня складності. Це дасть змогу зберегти і розвинути індивідуальність дитини, виховати унікальну особистість.

Урок

Тема: Закріплення вивченого про іменник як частину мови

І. Словниковий диктант , написаний на компютері,який презентується проектором :

Абр..кос, пш...ниця, ч...ремха, ап...льсин, п'ятн...ця, ч...решня, в...рблюд, ч...рвоний, ч...довий.

Розташувати слова в алфавітному порядку. Які слова зайві? Чому?

Гра «Вгадай слово». Яке слово мав 7 букв, 8 звуків, З голосні, 5 приголосних.

II. Робота з фразеологізмами: переливати, з пустого в порожне.

III. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

1. Скласти речення зі словом чудовий. Кращі речення учні записують у зошит. Визначення роду, числа, відмінка прикметника, зв'язок з іменником. Можна запропонувати роботу в парі або взаємоперевірку зошитів.

2. Робота в групі. Кожній групі видається конверт із деформованим текстом (речення записані на окремих смужках). Завдання: скласти зв'язний текст (учні спілкуються між собою, визначають місце кожного речення), записати його у зошит. Знайти у тексті прикметники, підкреслити їх, визначити рід, число, відмінок. Визначити жанр тексту, який склали.

Приклад картки (таких конвертів 7, за кількістю груп). (Бажано, щоб тексти були різні).

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

До курей я вельми ласа,

В них таке смачненьке м'ясо.

Після закінчення роботи керівники груп зачитують тексти.

IV. Підсумок уроку. Можна запропонувати дітям (якщо залишиться час) у групі скласти казку про прикметник.

V. Домашнє творче завдання: скласти загадку про будь-який предмет, використовуючи прикметники.

Завдання 1. Прочитайте уважно текст, звертаючи увагу на вимову наго-лошених і ненаголошених голосних. У яких словах є орфограми «Літери е, й, о на позначення ненаголошених голосних»?

Сито

Ген, у небі, у блакиті -

хто там носить воду в ситі?

А те сито неозоре:

було біле, стало чорне.

Чудасія, чудасія -

та ж те сито воду сіє!

Сіє, сіє воду сито -

на пшениченьку, на жито,

на ячмінь, овес, на просо,

на вербичку густокосу, -

хай усе там зеленіє.

Сито в небі воду сіє!

(М. Петренко)

Завдання 2. Прочитайте і перепишіть вірш. Які звуки переважають? Тверді приголосні підкресліть однією рискою, а м'які - двома.

Пилипова липа

В садочку у Пилипа зросла велика липа,

не лінь було Пилипу щодня полити липу.

«Спасибі»,- до Пилипа лопоче листям липа.

(М. Татарчук)

Завдання 3. Прочитати і розгадати метаграми, у яких вказується на лексичне значення слів-відгадок та літери, за допомогою яких можна знайти відгадки.

 

Лінивому не розгадать ніколи,

кмітливому на відповідь - хвилина.

А буде наша загадка така:

три букви означають те, що й поле,

додайте м'який знак - і вже тварина

з родини оленів, струнка й прудка.

Які це слова?

(лан - лань)

Маєм гарну ми тканину,

тож пошиєм піджачину.

«Су» на «ві» як зміним з вами -

буде рама із шибками.

(сукно - вікно)

З димаря він вилітає,

як в печі вогонь палає,

варто «д» на «Р» змінить -

стане містом він умить.

(дим - Рим)

«К» відняти, «соб» додати -

стане гавкати й скавчати,

«соб» на «к» як замінити -

Буде на водоймах жити.

(собачка - качка)

Я буду синонімом слова «вважати»,

якщо букву «г» на початку вживати.

Коли її буквою «ж» замінити,

я буду синонімом слова «хотіти».

(гадати - жадати)

Із буквою «в» всі мене поважають,

в роботі роками мене здобувають.

А з буквою «л» я зроблюся в момент

синонімом слова «експеримент».

(досвід - дослід)

До мене можна з річки допливти,

мене дівчина може заплести,

дід, як знаряддя,- на плечі нести.

«К.» відкинеш - полечу.

Почуєш тільки, як дзижчу.

Що за слова?

(коса - оса)

Всякі є вони: короткі,

мудрі, щирі і солодкі,

підлабузницькі, гучні,

жартівливі і сумні.

Та лиш «л» одне забрати -

буде вдень оката спати,

а вночі - кричать, літати

й мишам волі не давати.

(слова - сова)

З «е» бульвари прикрашаю,

з «й» сокирі помагаю.

(клен - клин)

У нім - три літери, та ба -

іде на ньому молотьба.

А прочитай з кінця - і вмить

почне тобі мишей ловить.

(тік - кіт)

З «в» - росте на голові,

з «к» - зростає із землі.

(волосся - колосся)

Дерево ламає,

хвилі здіймає.

з «к» поєднати -

буде в полі зростати.

(буря - буряк)

Завдання 4. Допишіть слова, додавши приголосний.

Коза, рука, буква, міль, коса, буря.

Завдання 5. Змінюючи у слові бій перший звук (а на письмі - першу літеру) на інший звук (букву), утворіть і запишіть якнайбільше нових слів, що мають інше значення.

(Бій - мій, лій, сій, дій, вій, тій, цій...)

Придумайте короткі вислови або речення з новими словами.

Завдання 6. Змінюючи у слові січ останню букву (звук) на іншу, утворіть якнайбільше нових слів.

(Січ - сів, сік, сіль, сіл. У Карпатах чимало гуцульських сіл (мн., О. в.); сім сіп. Миколка - сіп мене за руку; сіть. Рибалка сіть закинув).

Завдання 7. Запишіть 5 односкладових слів, які від перестановки звуків (першого й останнього) набули б нового значення.

(Кіт - тік, кат - так, лік - кіл, рік - кір (хвороба), лід - діл (низина), рай - яр (йар), бук - куб).

  Завдання 8. Запишіть 5 односкладових слів, які читаються зліва направо і справа наліво однаково і мають те ж саме значення.

(Дід, біб, вів, Тит, око...)

  Завдання 9. а) Знайдіть слова, які відрізняються від слова рілля тільки першим звуком. Запишіть їх, усно поясніть, що вони означають.

(Рілля - гілля, зілля, кілля...)

 Пригадайте і запишіть слова, в яких був би .подовжений (подвоєний) один із цих звуків: [л, н, с, т, ч].

[Л '] - рілля, зілля, бадилля, весілля, дозвілля, без-ділля..; [н'] - насіння, питання, оповідання, знання...; [с' 'і - Полісся, узлісся, колосся; волосся -,..; [т'] - багаття, латаття, заняття, завзяття...; [ч'] -сторіччя, узбіччя, ломаччя, клоччя...)

Завдання 10. Розставте прізвища в алфавітному порядку.

Гамалія, Чубинський, Заньковецька, Єжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюков, Абашев, Ухов, Опанасюк, Мстиславець.

Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З них прочитаємо речення: Бажаю вам успіху.

 

Категорія: Мої файли | Додав: taras
Переглядів: 675 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar