Вівторок
11.02.2025
07:40
Категорії розділу
Мої статті [8]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Качанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Підволочиського р-ну
Головна » Статті » Мої статті

Виховний процес у Качанівській ЗОШ І-ІІІ ст. (2016-2017 н.р.)

Качанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів працює за річним планом на 2016-2017 н.р., складовою якого є план виховної діяльності, розроблений ЗДВР на основі основних законодавчих актів України, «Закону України про освіту», «Закону України про середню освіту», наказів МОН України, розпоряджень голови облради та райради, наказів обласного департаменту освіти та відділу освіти Підволочиської селищної ради.

Протягом 2016-2017 н.р. учнівський та педагогічний колектив брали участь у різноманітних конкурсах. У конкурсі патріотичної пісні, прози, поезії «Свята Покрова» учениця 8 класу Чорній О. посіяла 1 місце в номінації «Патріотична проза» та 3 місце у  ІІІ етапі конкурсу; у номінації «Патріотична пісня» гурт «Подоляночка» зайняв 3 місце. ВУР «З Богом та  Україною в серці» зайняли перше місце в конкурсі проектів «Книга Євромайдану та АТО», «Конституція і я».

Інтер’єр школи вміщує державні символи, які розміщені у фойє на спеціальних стендах, актовій залі, кімнаті самоврядування, класних кімнатах. Учні школи обізнані у символіці Державних символів України.

Відповідно до наказів відділу освіти Підволочиської селищної ради, районних та обласних програм по школі видаються відповідні накази директором школи, які готуються ЗДВР.

Для систематичної роботи, спільної роботи педколективу проводяться оперативні наради при директору школи, ЗДНВР для уточнення та виконання плану виховної діяльності школи.

У серпні 2016 року ЗДВР на педагогічній раді ознайомив класних керівників, педагога-організатора, учителів із «Основними орієнтирами виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів», методичними рекомендаціями ТОКІПДПО на 2016-2017 н.р. з питань виховної діяльності. На основі цих документів було розроблено план виховної діяльності школи, особисті плани виховної діяльності ЗДВР, класними керівниками, педагогом-організатором, керівником методобєднань класних керівників.

Відповідно до річного плану роботи ЗДВР було проведено аналіз виховної діяльності у школі за напрямками-ціннісними ставленнями: «до держави», «до людей», «до себе», «до мистецтва», «до  праці», «до природи», «до родини».

Важливе місце у виховній діяльності посідає освітня складова, у вигляді громадянської освіти, яка доповнюється й розширюється вихованням у дусі громадянськості.  Громадянознавчі аспекти знаходять своє висвітлення під час вивчення предметів, що належать до державного компонента: української мови і літератури, історії і географії України, правознавства, музики, образотворчого мистецтва, курсу «Я і Україна» в початковій школі.  

Громадянське виховання («ціннісне ставлення до держави») учнів здійснюється цілеспрямовано і системно. Організація позакласної та позашкільної виховної роботи сприяє не тільки збагаченню учнів знаннями й уміннями, а й залученню школярів до безпосередньої діяльності, яка розвиває громадянина.

Таким чином формується модель відкритого громадянського суспільства, запроваджуючи широкі можливості соціальної практики учнів (зокрема, через учнівське самоврядування).

 Проводяться постійно в школі і викликають патріотичні почуття, сприяють соціалізації: відзначення Дня збройних сил України, посвята 5 у ВУР, День української мови та писемності, День ветерана, День пам’яті і примирення, ІПГ  «Знай свої права», «Як бути толерантним?», заходи до дня порозуміння із хворими на ВІЛ-СНІД, екскурсії до м. Тернополя, печери Вертеба, м.Вінниці, День пам’яті героїв Крут, заходи до Дня пам’яті трагедії на Чорнобильській АЕС, заходи до Дня захисника України,  конкурси плакатів «Я – проти насилля», «Єднаймося ж, брати мої», святкування Дня Героїв, вечори відпочинку в національному стилі, благодійні ярмарки,  заходи до Дня пам’яті героїв Крут, Дня пам’яті жертв голодомору, Дня ЗСУ, заходи із нагоди 203-річчя Т.Г. Шевченка, патріотичні конкурси «Молитва за Україну», виховні години «СНІД – трагедія нашого часу», загальношкільна лінійка до Дня Соборності України. Щотижня проходять години політ-інформування тощо.

Важливе місце у виховній діяльності відводиться популяризації фольклорних традицій українського народу, що здійснювалося під час наступних заходів: святкування Покрови Божої Матері, свята Миколая,  Нового року, Різдвяних свят, Великодніх свят. Учні школи були залученні до різдвяних вітань через учать у вертепі.

У березні  2017 проходив місячник екологічного виховання, в рамках якого учні здійснювали «походи у природу», прибирали територію села в рамках акцій «Чисте джерело», «Забуті могили», «Чисте село – лице його жителів».

Важливу роль для результативності навчально-виховного процесу відводиться питанню аналізу відвідування учнями школи ЗДВР, який тісно співпрацює із класними керівниками, які ведуть журнали відвідувань.

У методичному кабінеті розміщені інформаційні куточки із питань організації виховної діяльності, оперативного внесення змін до виховних планів, методичні рекомендації та основні нормативні акти.

Річний план містить розділи відповідно до інструкцій із ведення документації з питань виховного процесу. Розроблено цілі та завдання, містяться аналізи за попередній 2015-2016 н.р. Ведеться робота із молодими і досвідченими педагогічними кадрами із покращення, впровадження інноваційності у процес виховання школярів.

Відбуваються чергові засідання МО класних керівників, що оформлюється протоколами, підтверджуючі матеріали становлять бібліотеку досвіду кл.керівника. Щороку узагальнюється педагогічний досвід, видаються брошури.

Класні керівники 1 - 11 класів працюють за погодженими планами із ЗДВР і містять відповідні розділи: аналіз виховної діяльності за минулий н.р., психолого-педагогічна характеристика учнів, основні напрямки діяльності, індивідуальна робота, яка потребує персонального уточнення класними керівниками, робота із батьками.

Класні родини закріплені за класними кімнатами, у яких є класні куточки, які відповідають загальноприйнятим вимогам та нормативним актам з питань освіти та містять: назву родини, досягнення, доручення, наші справи, фото учнів тощо.

ЗДВР розроблено план внутрішкільного контролю з організації виховної роботи у школі. Відвідування виховних заходів ЗДВР ведеться та записується у бланки «аналіз виховного заходу», з яких  сформована книга обліку внутрішкільного контролю. Оперативно ЗДВР здійснює записи у плани виховної діяльності класних керівників, надає рекомендації.

На кожен місяць розробляється план-сітка змістовного дозвілля. Школярі беруть участь у районних акціях, заходах, конкурсах, що сприяє творчому обміну між колективами району.

Педагогом-організатором розроблено особистий план виховної діяльності, що синхронізується із планом виховної діяльності ВУР. Особистий план містить розділи: «організація роботи», «контроль», «координація». План виховної діяльності ВУР містить плани роботи осередків. Розроблені «Конституція ВУР», «Положення про супер клас». Учні ознайомлені із нормативними актами ВУР – Конституцією, Правилами для учнів. Члени осередків планують свою роботу на засіданнях, що протоколюється. ВУР випускає стінгазети на різні тематики відповідно до своїх планів.

Існує чітка структура учнівського самоврядування, щороку проводяться вибори Ради ВУР та голови, класних старост, представників в учнівський парламент.

Разом із педагогом-організатором ЗДВР координує і спрямовує роботу учнівської родини «З Богом та Україною в серці». Самоврядування має чітку структуру: нижчі ланки звітують перед вищими, що виробляє в учнів якості відповідальності, чіткості у виконанні поставлених цілей. Осередки (Ерудит, Волонтер, Дозвілля і здоров’я, РУМ) працюють за індивідуальними планами, рішення приймаються на засіданнях та протоколюються. Педагог-організатор веде літопис Качанівської школи, використовує у своїй роботі сучасні методи виховання, що проявляє інтерес учнів до діяльності, ініціативність, зміцнює їх переконання.

Робота із батьками ведеться належно. Проводяться загальношкільні збори (3 рази на н.р.) та класні (щомісячно) або засідання батьківського комітету. Класні керівники, ЗДВР на збори виносять питання про навчання, виховання учнів.

Для профілактики правопорушень створена РПП – відповідно до наказу по Качанівській ЗОШ І-ІІІ ст. Членами ради є 5 педагогів та голова Шкільної ради, за якими закріплено персональні обов’язки. Протоколи РПП ведуться, але потребують уточнень,виправлень відповідно до інструкції із ведення шкільної документації. На внутрішньо шкільному обліку знаходяться 2 учні, з якими громадські інспектори ведуть індивідуальну роботу, результативність якої фіксуються у журналах спостережень. Щомісячно педагоги  проводять обстеження житлово-побутових умов учнів із соціально-незахищених категорій.

ЗДВР у своїй діяльності використовує нормативні акти МОН України, листи обласного департаменту, рекомендації ТОКІПДПО щодо ведення та організації виховного процесу у школі, виконує посадові  обов’язки згідно із інструкцією. Ведуться належним чином документація, складено соціальний портрет учнів школи, з якими педагоги проводять відповідну роботу. Педагогічний колектив працює над проблемою «Національно-патріотичне виховання на засадах полікультурних історичних цінностях, традицій і звичаїв народу в умовах європейської інтеграції», якому і підпорядкована мета, цілі виховання підростаючого покоління. Систематично ЗДВР проводяться наради, роз’яснення наказів, надаються рекомендації, що включає допомогу і учнівському самоврядуванню, новоствореному клубу патріотичної молоді «Патріоти України».

Отож школа працює за  чіткою системою, яка сприяє вихованню активного громадянина-патріота, соціально-активної особистості, яка здатна критично мислити, розуміти відмінність між «добром» і «злом», активно бере участь у природоохоронній діяльності тощо.

ЗДВР Кульбаба Т.І.

Категорія: Мої статті | Додав: taras (13.11.2017)
Переглядів: 394 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar